Není to tak trochu rouhání? No nazdar, už i v ráji se popíjí!

Kdo neviděl, neuvěří. Už i v ráji teče šampus proudem a pochutnávají si na něm všechny nadpřirozené bytosti bez výjimky. Ovšem, bohužel pro ně, jen jednou jedinkrát. A to včera, po úspěšné premiéře povedené komedie scénáristy a režiséra Karla Janáka Stvoření světa bez cenzury, která na základě „vědeckých“ poznatků uvádí na pravou míru, jak to tehdy bylo doopravdy.

A divák i laik žasne. „No, popravdě, úplně jsem to stvoření v tomhle představení nezvládnul. Trochu se mi vymklo z rukou. Ač jsem vševědoucí a dokonalý s neodolatelnou touhou tvořit, mé dílo mělo drobné nedostatky. Ano, zvěř, kytičky bylinky se povedly, vydařila se mi i Eva, ovšem Adam je tak trochu výrobní zmetek. Inu, nikdo není dokonalý, ani já, coby pán Bůh,“ uvedl Jan Rosák.

Eva neboli Romana Goščíková se opravdu povedla a je tedy skvělým božím dílem. Navíc je i průkopnicí bio života, ovšem má vztahové problémy nejen s Adamem, ale i hrošicemi a také poněkud zkreslené představy o rozmnožování. „Je to tak. Jako první žena jsem moc zkušeností neměla. Od boha jsem se v tomhle směru poučit nemohla a Adam? Škoda mluvit,“ řekla Romana, jejímž štěstím zřejmě je, že ve skutečnosti má ještě jednoho partnera, pana autora a režiséra, který jí jistě rozšíří obzory mnohem víc, než teoretik Adam.

„Jsem padlý anděl a baví mě to. Nemohla bych být klaďas. Jako mistr intrik se silnou potřebou dělat neplechu se mi na jevišti žije skvěle. Ale pozor, je-li na obzoru katastrofa, a ta se opravdu blíží, jsem nenahraditelná. Nebo nenahraditelný? Přeberte si to, jak chcete,“ s úsměvem doplnila Valerie Zawadská.

A co normální kladný anděl? Ten je typickým nebeským stvořením. Zbožňuje svého vedoucího, tedy boha a hřích je mu cizí. Vpodstatě tedy chudák, ale v podání Rudolfa Hrušínského nejmladšího milý sympaťák. Kdo tedy chce znát pravdu o stvoření světa a ještě se navíc pobavit, má šanci buď v Divadle Radka Brzobohatého, nebo při některém zájezdovém představení Divadla Různých Jmen.

Foto: Herminapress

 

reklama

reklama